… i vampirima

Onima koji čitaju ovaj članak vampiri su vjerojatno poznata pojava… Tu ne govorim o blistavim mladim momcima i djevojkama, romantičnim junacima svjetski popularne sage o raznim mijenama dana i mjeseca. Tu govorim o bićima noći, kojima je opstanak njihove vrste primaran, koji znaju čemu im služe njihovi dugi očnjaci i koji su svakako strana u igri s kojom treba računati.Na ovim prostorima vampirizam u okviru fantasy LARP-a je novija pojava, uzrokovana religijskim, genetskim i infektivnim utjecajima.

Religijski obilježen vampirizam pojavio se dolaskom Moraninih sljedbenika u naše krajeve. Za te vampire karakteristično je ritualiziranje svih aspekta vampirizma i društveni elitizam.

  • Oklop: svojstva klase + 2 prirodno
  • Oružja: svojstva klase
  • Otpornosti: svojstva klase + Kontrola(osim glavnog vampira i božanstva)/Potčinjenje(osim glavnog vampira i bozanstva)/Smrt/Bolest/Otrov
  • Sposobnosti: svojstva klase + Pretvorba (kad glavni vampir pozove ili svojevoljno u vampira / kad umre ili u zoru natrag)/Stvori slugu (Vampir) (1 po igri)/Ukradi život (1 po igri)
  • Glas naredbe – nad ostalim Vampirima – na Keltskom
  • Slabost: Slab po danu (prvi udarac ubija)

Genetski vampirizam je rijetka pojava, a takvi vampiri nisu osobito motivirani isticati svoju različitost u svakodnevnim situacijama. Mada daleko manje elitistički opredijeljeni, i dalje dijele sve sposobnosti s religijskim vampirima, koji ih promatraju s posebnom pažnjom, koja može u nekim situacijama i graničiti sa međusobnim strahom ili gnušanjem. Ta podjela je u ovim krajevima dovela do zanimljivih struktura međusobnih odnosa, a koji se tiču isključivo te zajednice, koja ih nije voljna dijeliti s ostalima.

  • Oklop: svojstva klase + 2 prirodno
  • Oružja: svojstva klase
  • Otpornosti: svojstva klase + Kontrola/Potčinjenje/Smrt/Bolest/Otrov
  • Sposobnosti: svojstva klase + Pretvorba (neograničeno)/Stvori slugu (Vampir) (1 po životu)/Ukradi život (1 po igri)
  • Glas naredbe – nad ostalim Vampirima – na Keltskom
  • Postoji protokol za ‘uklanjanje
  • Slabost: Slab po danu (prvi udarac ubija)

Na kraju nam ostaju inficirani vampiri. Oni su, naime, vampirima postali ugrizom nekog od Stvarnih vampira, a infekcija traje kratkoročno.

Vampirske sposobnosti prisutne su samo noću. Danju vrijedi jedino Slabost. Za vampirske sposobnosti, noć se definira kao period između zalaska Sunca (otkad iz glavnog kampa prestane biti vidljivo Sunce kad GM normalno stoji) i izlaska Sunca (isti kriterij).

Za kraj, evo što je jedan seljanin rekao o vampirima:

“Kada su se točno vampiri pojavili u našim krajevima, nije poznato… Zapisi o njima javljaju se još od doba kad Crni Vilenjaci i Histri ovuda kročili jesu. No, nitko ih kao takvima ne zva, možda zbog toga što ljudi sigurni nijesu bili koja vražja stvar tim bićima bje da otimaju narod i krv mu piju.
Nekoliko puta seljani i domaći sakupljali su se i progonili te utvare, s manje ili više uspjeha u svojim nastojanjima. No, bitno je za zamijetiti da ih se već nekoliko generacija ne vidje, sve donedavno.
U ovim krajevima pojavili su se oni što malo ljudima, malo vucima jesu i teroriziraše narod… Krali su nam stoku, ubijali su narod… Neki su već zazivati počeli one što njihovim protivnicima jesu da se vrate, govoreći da vampiri manje zlo bijahu.

Nedugo zatim, Oni se i vratiše – u velikom stilu. Nakon što je veoma malo vremena prošlo, vampiri i vukodlaci pakt sklopiše. Što to nama značit će, ne usudim se ja, običan seljak, niti sanjati…”


Ravion

39 thoughts on “… i vampirima

  1. *clap clap clap*
    uspio si stvoriti vampire koji su ispali iz Buffy… “pretvorba”
    tvrdite da igrate po amtgardu, Ivo je fino vukodlake izvukao iz Dor Un Avathara bez ikakvih promjena, ali ovo…
    koliko ja znam, vampir nema nikakav prirodni oklop, samo je imun na udarce nemagičnim oružjem, “pretvorba”? … kao što rekoh Buffy, nema veze sa amt

    a da uopće ne spominjem trenutno da osoba koja igra “religijskog” ili “genetskog” vampira(isključivo NPC klasa) ima neograničeni broj života(i zato se ne daje igračima) Primjer?
    imaš 4 života, ukradeš nekome život sad imaš 5, pa pogineš i igraš taj život koji si ukrao i imaš opet ukradi život jer se računa kao samo jedan dodatni život i na njemu imaš sve “per life” sposobnosti kao da je najobičniji život… najs,
    da pogodim osoba koja je ovo smislila je naravno genetski ili religijski vampir pa su zato ovako nejaki?
    pretpostavljam da je sve čista slučajnost

    1. Lave kad već kritiziraš onda barem u obzir uzmi cijeli članak, a ne samo one dijelove koji tebi odgovaraju.
      Kao prvo ne znam da li trenutno itko u Hrvatskoj (osim Rajskih vrhova) igra po čistom Amtgardu tako da niti ovo nije čisti Amtgard niti itko to tvrdi. Osim toga ako malo bolje pogledaš primijetit ćeš da su ovi vampiri dosta oslabljeni u odnosu na Dor un avathar upravo zato da ne budu previše jaki u odnosu na druge igrače. Zbog toga je imunost na nemagično oružje promjenjena u prirodni oklop i zbog toga je ubedena Slabost tijekom dana (kada ionako nemaju ostale sposobnosti).
      Sto se tiće ukradi život istina je da bi se mogla dogoditi situcija koju si opisao, ali isto takoj probaj razmisliti o ingame posljedicama za tu osobu ako se to otkrije. Osim toga iz iskustva ti mogu reci da se to vrlo malo koristi.
      Sto se tiće toga tko je ovo “smislio”, jel ti ima logike da se ovime bavi netko tko je možda na jedan život bio vampir?
      Osim toga ovo je samo trenutna verzija koja se još uvijek dorađuje, i to u smjeru oslabljivanja vampira.

      I za kraj, svaki GM ima pravo prihvatiti dijelove koji mu se sviđaju i zabraniti one koji mu se ne sviđaju, odnosno uopće ne prihvatiti cijelu priču oko vampira i vukodlaka. Zasada nigdje nije bilo problema oko toga tako da ne vidim zašto bi tebi toliko smetalo.

      1. Pročitao sam sve, bez brige, i onaj dio da je vampir 3:1 omjer, i uvjek znas tko je jer mu zubici vire, ovo sa pretvorbom je čisti abuse.

        Što se tiće posljedica na ukradi život? Pogledaj drugi aspekt, netko ima 4 života, dođe vampir ubije ga(sad ima 3) i ukrade mu jedan(sad ima 2). I to možeš raditi 1/life, too much.
        Posljedice za vampira? Koliko ja znam nema final deatha tako da su posljedice zanemarive.

        Ako ne igrate po amt gdje bih mogao nači pravila za event na Mjesečevoj kuli?

  2. Mojih nekoliko komentara…
    Ovo je nerfan prijedlog pravila. ako to ne shvacas, nemoj komentirat.
    Tu je vampir u omjeru 2:1, dok je po DuA, ako ces pogledat, 3:1 ili 4:1.
    Vampir je stvoren kao protuteza vukodlacima, koji je vec opsceno mnogo.
    Sad sam primjetio mistype koji ce biti ispravljen, jer nikad nije igrano po sistemu da je Ukradi zivot jednom po zivotu, nego jednom po igri.
    Druga stvar, oni koji znaju igrat vampira kako spada, nece niti jednom umrijet, a niti iskoristit vise od jednog skilla cijeli LARP… Jer nemaju potrebe. Zato sto se vampir ne igra tako da ides mlatit ljude ko kreten. Vampiri nisu budale da bi sami sebe ugrozili. Opet se vracamo na ono, CITAJ CLANAK!
    Kod nas, ako netko ne zna odigrat ono za sto se opredijeli, vise to ne igra… Iz raznih razloga.
    To smo vidjeli mnogo puta.
    Final deatha ima.
    Pravila su Amt + nekoliko house ruleova, poput (buduci da znam da ne citas ako nije veeliko napisano)
    IMA FINAL DEATHA

    I jos umjesto p.s.a, kako raspoznas vukodlaka po amt po danu? Jel ima mozda neki weakness? Jel ima veliku roza lentu na kojoj sljokasto zlatno pise ‘I’m a werewolf, grr!’? Kad se odrzi vecina fightova, a posebno in-character battlegameova? Nocu ili danju?

    Eh, kad mi na to odgovoris i onda procitas svoj post, mislim da ces shvatit o cemu pricam.

    Hvala na razumijevanju i nadam se da si bio dovoljno mudar i procitao sve sto sam napisao. Inace dobro pokazujes svoj karakter i necu se vise opterecivati ovom raspravom.

  3. hehe, nemoj uspoređivati sa vukodlacima😉
    kad se pretvore nemaju ni oklop ni klasne sposobnosti

    pročitao sam sve, ali sam istaknuo dio koji bode u oči. Uostalom, vidiš da si me poslušao i promjenio Ukradi Život.

    Zašto moraš biti neugodan? Kako je Lucija fino odgovorila i obrazložila argumente… Smanji malo doživljaj, sve mi se čini da si shvatio sve to malo preosobno.
    Jel bi bio dovoljno ljubazan da mi kažeš gdje to točno u članku piše da se igra na final death? Izuzev dijela gdje mi je ona napisala nakon što sam pitao.

  4. Prvo, nisam nista manje neugodan od tebe u prvom komentaru.
    Drugo, nisam ‘tebe poslusao’, nego jednostavno tako nikad nismo igrali i bila je greska u tekstu. Zato se prvo pita, a onda optuzuje.
    Trece, shvatio sam osobno, jer sam autor clanka.
    Cetvrto, final death nije stvar opcih pravila igre nego pravila dogadjaja… A koliko znam, i udruga igra na final death, pa ne vidim otkud pitanje…
    A o vukodlacima… Nemaju armor, ali moras imati posebno oruzje da bi im ista mogao… a koliko ljudi hoda okolo s toljagama? Mozda kod vas svi, ali medju nama rijetki su takvi… Dakle, oni su gotovo besmrtni, po tome. A sto se klasnih sposobnosti tice, zar dva crvena oruzja koja ne mozes unistiti jer su natural nije dosta? Svakog vampira ubije u 2 udarca, pobogu…
    Dakle, procitaj o vukodlacima u DuA ponovno.

  5. Voliš ljudima govoriti da odu pročitati ovo ili ono? Da si pročitao što si sam napisao i uočio “grešku” nebih ima što za reći jer je onda sve balansirano(po mom mišljenju), ali očito nisi jer ti je trebao doći netko sa strane i prstom pokazati na najbroken sposobnost ikada, koju si uspio još malo boostati. Tvrdiš da se nikad nije igralo tako, zašto mi to onda nije i Lucija rekla? I quote,
    “Sto se tiće ukradi život istina je da bi se mogla dogoditi situcija…”, ali se izbjegava korištenje kao što je rekla.

    Primjeti kako si insistirao da pročitam članak i da ne čitam stvari napisane osim ako nisu velikim slovima, pa ponavljam gdje to piše da se igra na Final Death.
    Da, OM igra final death, a Ivo je linkao pravila u jednom drugom topicu, i tamo nema final deatha, odatle pitanje.

    Vukodlaka ubija lvl 1-2 čarobnjak… -.- nemoj mi molim te spominjati nekakvu neranjivost. (tri magične lopte, udar munje, apsolutno bilokakav enchant na weapon), imuni su na 2 stvari samo. Uostalom, ubiješ ga, baciš liječi bolest i više nije vukodlak… toliko o infestaciji vukodlaka
    i najbitnije, inficirani vukodlaci ne kontroliraju svoje postupke dok su preobraženi.
    Ratnik lvl 6 koji je vukodlak ima iste sposobnosti kao i čarobnjak lvl 1 koji je vukodlak. Khm, vampir koji je usput lvl 6 ratnik ima 8-9 bodova oklopa i hrpu imunosti, plus sve dodatne klasne sposobnosti.
    Odgovor na pitanje koje ti toliko tišti grud,
    1. ne raspoznaš
    2. liječi bolest
    3. nema veliku rozu lentu sa šljokicama
    4. combat se odvija 24/7 i po danu i po noći

    e da, sad sam se sjetio, ja bi bio firbolg onda, dok sam u human obliku imam sve klasne sposobnosti, a kad se pretvorim u diva zadržavam sve klasne sposobnosti i dobije sve što div ima? ako pljunem na nekog onda se on može pretvoriti u ogrea ili trolla, jel može?

    šalu na stranu, po meni je problem u tome što se dogodilo da imaš dvije frakcije, vukodlaci i vampiri, ako ne pripadaš ni jednoj onda si inferioran, znači da se praktički prisiljava ljude da se pridruže ili jednim ili drugim jer su sami po mraku u potpunosti bespomoćni.

  6. Nisam inzistirao da citas samo stvari velikim slovima napisane, nego sam primjetio da to radis i komentirao to… Izgleda da trebas veliki svijetleci znak koji ce ti reci kad je netko sarkastican…

    Vukodlaci su nocna stovrenja. Nocu nema niceg sto se baca. dakle, dzaba ti spellball protiv vukodlaka. I reci mi, kako ces dobit vukodlaka da je lijepo miran i sjedi dok mu ti bacas lijeci bolest?
    Vukodlaci imaju svojeg mastera kojeg moraju slusat kad su vukodlaci, vampiri imaju svojeg.
    Da dolazis na neke ne-OM eventove, znao bi da su vampiri ovjde prisutni vec dosta dugo i da u medjuvremenu nitko nov nije povampiren… Za razliku od stvaranja novih vukodlaka.
    Isto tako, ocito su postojale prilike kad se vampire moglo ucinkovito pobit, bez puno problema, ali ocito se ili jos uvijek ne zna tko su tocno (jer nisu koristili svoje sposobnosti javno) ili mozda ne predstavljaju prijetnju drugima kakvom ih ti dozivljavas?
    Sto se tice house ruleova, svatko sam bira hoce li ili nece igrati final death. Ali, ako postoji barem netko tko tako igra, ne mozes optuzivati da je netko besmrtan… Jer, u krajnjoj liniji, bez final deatha, svi su besmrtni😉

    Nadalje, mozda ti je promakao dio u clanku oko drustvenog elitizma medju vampirima… reci mi, u kojem drustvu oni koji su elita zele da odjednom bude jos 200 takvih poput njih? Otud i cinjenica da Elenna ‘nije znala’ kako funkcionira stvar, jer gotovo nikad nije koristena, a kamoli vise od jednom po igri?

    p.s. citanje s razumijevanjem je bilo nesto za sto se u nizim razredima osnovne dobivala i ocjena.

  7. Joj, sjetio sam se jos necega…

    Samo Ivo inzistira da se igra cisti Amt. Koliko znam, OM ima kompletno drugacija pravila. Sirini, Midrijini i nasi larpovi imaju ponesto house ruleova, kako bi se igra vise prilagodila nasim potrebama (role play > tucnjava), a po kojima ces vejrojatno isto pljuvat (kao sto je uvodjenje razlicitih napitaka i neklasicnih otrova), jer ‘nisu po amtgardu’, sto je po meni licemjerno, jer ni vi po tome ne igrate, a pozivas se na to kao svetinju.

    Poistovjecivati nas kao organizatore s, recimo, Ivom, je isto kao i poistovjecivati vas s, recimo, Osjecanima.
    Nema bas puno smisla, jelda?

  8. evo ga, opet nezna dati argumet nego samo vrijeđa, što je bilo netko ti se popiškio u čokolino kao malom pa si ljut na svijet?

    ovo je smješno “biraš igraš li na final death”

    i po treći put, pokaži mi gdje u članku piše išta vezano uz final death?
    Dečko ti si hodajuća kontradikcija samog sebe, malo tvrdiš da se igra, pa malo da ne i na kraju “biraš”, ali u svakom postu je to centar svemira.

    ah te cinjenice, ajde malo pročitaj što netko napiše(uključujući i ono što TI napišeš)
    Lav: “imaš 4 života, ukradeš nekome život sad imaš 5, pa pogineš i igraš taj život koji si ukrao i imaš opet ukradi život jer se računa kao samo jedan dodatni život i na njemu imaš sve “per life” sposobnosti kao da je najobičniji život… ”

    Elenna: “Sto se tiće ukradi život istina je da bi se mogla dogoditi situcija koju si opisao… ali se ne koristi”

    ako hoćeš mogu ti proslovkati ili glasno pročitati, kad ti je glava u oblacima onda se svijet ne vidi baš najbistrije

  9. htio bi samo nešto prokomentirat:
    Ravion: “…oni koji znaju igrat vampira kako spada, nece niti jednom umrijet, a niti iskoristit vise od jednog skilla cijeli LARP… Jer nemaju potrebe. Zato sto se vampir ne igra tako da ides mlatit ljude ko kreten. Vampiri nisu budale da bi sami sebe ugrozili.”

    Na koju foru bi SVI larperi trebali igrati tvoju viziju vampira? … ako netko želi biti vampire barbarian, koji se voli tuć i radit probleme i žvakat tuđe crvuljke… zašto bi bio restriktiran u tome? …jer se ti ne slažeš sa time?

    …sorry, ali to su gluposti. tvoje mišljenje nije presudno u RPu…u stvari ničije mišljenje (osim od samog playera), nebi trebalo biti presudno.

    ne možeš NIKAKO znati da li će itko iskoristiti skillove “više od jedanput” … mislim da se slažete kako je taj: ukradi život 1/life abuse. nije bitno da li će se iskoristit jednom ili 4 puta… otvorili ste (po pravilima) abuse situaciju.
    to što ti MISLIŠ da nitko neće raditi abuse, nebi trebalo uopće biti bitno.

    zamisli da su pravila poput zakona: ako ostaviš mjesta za abuse, kad-tad će ti ga netko iskoristiti, pitanje je kada.

    A:”dobar dan, ja sam novi igrač, ja bi htio igrati vampira.”
    R:”Oke, kakvog bi ti vampira igro?”
    A:”Luckastog warrior vampira, koji se užasno boji svega po danu, a po noći kolje sve što vidi ispred sebe”
    R:” aaaa,ne ne može tako dečko… JA sam to drugačije zamislio”

    – da li itko vidi nelogičnost u tome?

  10. Evo nije ko da larpam nesto predugo (2 godine) al tu mi ima stvarno nekih stvari koje su malo po mom mišljenju bezveze.
    Za početak da biraš final death? Ček šta? Zašto bi itko izabrao final death osim ako nakon niza godina mu se više neda igrati lika pa hoće crknut?
    Final death po meni daje puno adrenalina u igru.
    Iz isukstva, 3 dana sam bježao po šumi u mraku i sakrivao se od ludog vukodlaka. Imao sam 1 život tih svih 3 dana zbog jednostavno nesretnih situacija. Ja sam se usrao ne znam koliko puta, šuljao na sve strane. Još kad se čuje urlik usred noći srce ti stane. Ukratko = awesome.

    Sada meni je ok ideja da osoba može biti vukodlak ili vampir. Samo bi stavio neke obaveze tipa:
    – Vamipr mora ukrasti život jednom po eventu jer mora jesti.

    -Vukodlak kad se transformira postane nešto kao mahnitost – samo malo više mindless.

    To mi je prvo palo na pamet. Realno gledajući ne vidim razloga zašto bi ijedan novi igrač igrao humana kada može imati jake moći po noći bez ikakvih problema osim što će ga ljuto pogledati ako znaju da je vampir/vukodlak.

    -Isto tak u vezi ovoga : “I reci mi, kako ces dobit vukodlaka da je lijepo miran i sjedi dok mu ti bacas lijeci bolest?”
    Vrlo lagano, zabij mu mač u srce i onda ga izlječi kad je na podu.

    -Što se tiče toga da se raspoznaju po danu:

    Po mojem mišljenju vampiri bi trebali imati nešto na sebi tipa dve točkicena vratu da se vidi da su vampiri. (mogu to sakriti naravno)
    Vukodlaci recimo ograbotinu po ruci/nozi voteva.
    Nije preočito al se vidi ako se potraži.

    Ovo nije flejmanje nego konstruktivno razmišljanje.

  11. Ne znate se vas dvojica baš lijepo razgovarat, ha?
    No nema veze. U mojem iskustvu od vampira su na larpu puno, puno nebalansiraniji vukodlaci. Problem je u tome što ljudi ne znaju zapravo koja su pravila i kako ih trebaju igrati, a nažalost Ivo je u ovim skracenim pravilima za vukodlake izostavio neke po meni vrlo bitne elemente, pogotovo s obzirom na to da ih igraci u pravilu zanemaruju.
    Svaka čast Ivo što si preveo pravila, da ne bi ispalo da kenjam po tebi. ; )

    Vukodlaci, naime, imaju 2 boda prirodnog oklopa, imuni su na ne-magično oružje, a njihovo se tretira kao crveno oružje. Dakle nisu tako jadni i bespomocni. Rijetko ekipa fura magicno oružje sa sobom, a po noci ga na Lubeni ne fura nitko!😛
    Nema konsenzusa oko toga kako se tretira puni mjesec in-game. Jel’ treba biti pun mjesec za praf’, ili ostaje proizvoljno na vukodlaku da procijeni. Dakle puno zaraženih vukodlaka igra kao prirodni – da se preobraze po volji. Onda još ne pomahnitaju skroz nego samo selektivno – tako da ne napadaju svoje saveznike, i koriste se svojim uobičajenim oružjem, a ne samo sa dva kratka oružja na koja su ograničeni po pravilima, koja bi trebala predstavljati njihove kandže.
    Osim toga transformacija se vizualno nikako ne kuži, a barbari i ostali njima slični (😛 ) i inaće stalno proizvode čudne zvukove, pa niti režanje niti zavijanje nije rezervirano samo za povukodlačene vukodlake.

  12. Da zaključim raspravu prije Swenovog posta (“Vampir mora ukrasti život jednom po eventu jer mora jesti -> jako zgodno!”) i sažmem nekoliko stvari:

    1. Da li na događaju ima final deatha ili ne odlučuje organizator događaja, te se to smatra house ruleom. Sam igrač je dobrodošao odlučiti da li će na događaju bez final deatha igrati kao da ga ipak ima, budući da je to nekima dodatan motiv za još bolju igru, a nekima fail za igru.

    2. Lave, uočio si nelogičnost u Oduzmi život, ispalo je da je pogreška te je ispravljena, prema tome ne siluj više po tome je li greška namjerna ili nije. Budući da su naši događaji puno više roleplay nego korištenje spellova/sposobnosti itd. nije bilo potrebe među vamposima da to koriste, nije došlo do izražaja, nije prije primijećena nelogičnost. Dakle, pravilno je jednom po igri. I dosta sad s tim.

    3. Obojica ste fulali: Vukodlak ima 2 BODA PRIRODNOG OKLOPA.

    4. Što se tiće biranja između vukodlaka i vampira, eto, meni je dosad uspjelo ostati normalna u tom pogledu i znam još ljudi koji nisu među njima već su “obični”. Stvar po noći je vrlo jednostavna: paziš tko ti je iza leđa i oprezan si s kim se družiš. Ne ideš nikud sam, osim ako ne voliš čučati u grmlju satima i promatrati što se zbiva oko tebe. Da ne duljim, svaki igrač tj. njegov lik će se snaći, pa čak i da se na kraju odluči za neku od frakcija. Nitko ne faila izvan frakcije ako je lukav.

    5. Urban je lijepo zaključio da nitko osim igrača ne može odlučiti kako će igrati koju klasu i to stoji.

    6. Dečki, ima jedna larperska: ako se ne znate lijepo igrati, idite doma. Započeli ste s flejmom, počeli ste se vrtiti oko istih, već razjašnjenih stvari. Nastavite flejm privatnim kanalima, dovoljno ste se istrollali na ovom blogu. Svaki sljdeći post s imalo flejma brišem.

    Vaša Midria

  13. @Midria je jako lijepo sazela ono sto sam i ja pokusao objasniti, ali nisam uspio. Hvala.
    Jos nekoliko komentara na ovo poslije:
    @Swen: Ovo oko prepoznavanja po danu, slazem se… al to ne pomaze nikako playerima… uvijek moze nego rec da ima oziljak na dupetu. To je samo stvar da GM zna tko je sto… Tesko ce ti player strip-searchat nekog.
    A brojanje udaraca, to jest vampirsku slabost, to je na dusu igraca, isto kao i brojanje bodova oklopa i priznavanje udaraca… Imao sam mnogo puta situaciju da nekog udarim tako da mu ostane crveni flek, a on pocne vikat ‘nisi me!’
    Mislim da je @Marko dobro dirnuo u problematiku vukodlaka… A zanimljivo je da oni i tako nemaju minusa po danu.
    Vampiri su preuzeti iz DuA i oslabljeni… Ivo, konkretno na svom eventu zeli DuA pravila za vampire… Netko drugi ce traziti da nose sljokice. Ovo je samo jedna verzija pravila za vampire po kojem igraju odredjeni LARPovi.

    Hvala na razumijevanju!

  14. Usput, evo vam ideje: slobodni ste nastaviti ovdje (ili na posebnom članku, rado ću ga napraviti) komentirati stvari oko vampira i vukodlaka, budući da ne postoji drugo svima dostupno mjesto za to. Ne kažem da se tu trebaju konkretno rješavati stvari, pa možda i za neka nova, “Naša” pravila, ali razmjenu ideja kakvu je Swen počeo treba podržavati. Iapk je nas malo, pa se i bolje možemo igrati.🙂

    1. Da budemo načistu: i vampiri i vukodlaci kako su ovdje izvedeni snažniji su od Amtgardovih i nisu izvedeni prema Amtgardu.

      Po Amtgardu vukodlaka ima dvije vrste: prirodni i zaraženi. Jedina je razlika u tome što prirodni imaju shifting, a zaraženi ne.
      Svi imaju po tri života, a razlika im je slijedeća:
      Prirodni – mogu se shiftati po volji (noć, dan, zora, sumrak, whatever) i kad su shiftani zadržavaju kontrolu nad svojim postupcima. Dok nisu shiftani igraju seljake, ne nikakvu drugu klasu. Shift 1/životu
      Zaraženi – permanentno su shiftani i nemaju kontrolu nad svojim postupcima nego napadaju sve oko sebe
      I jedni i drugi šire likantropiju ukoliko je to dozvoljeno u igri i imaju ratio 6/1. Ukoliko likantropija nije dozvoljena u igri, imaju ratio 4/1.

      Trenutni vukodlaci nisu po Amtgardu i ekstremno su jači zbog toga što se na postojeću klasu “nakalemi” level 1 vukodlak sa DODATNIM životima i svim pogodnostima prirodnog vukodlaka, iako je samo nekima dozvoljena daljnja pretvorba. Plus, ne sjećam se da sam vidio nekog vukodlaka na Rajskim Vrhovima kako koristi masku koja se isto zahtjeva…

      Generalno rečeno, sadašnji vukodlak je po snazi kao da se jednom po igri možeš pretvoriti u drugu klasu 4.-6. level sa zasebnim životima.

      Glede vampira, ni tu stvar nije puno bolja. Promijenili ste čvrstinu u 2 boda prirodnog oklopa, istina – to je tu negdje po balansu. Promijenili ste slabost na drvena ubadajuća oružja u slabost, čime bi bio slabiji od originala…
      …ali…
      ignorirali ste činjenicu da prema DuA vampir igra vampira samo jedan život (zato i kradi život 1/ž ima smisla u DuA).
      Postavili ste nekakvu preobrazbu u vampira koje nema.
      Postavili ste nekakve “protokole za uklanjanje” koji se isto direktno kose sa Amtgardom. Vampir = nemrtvo stvorenje. Liječi bolest = preobražava ga u čovjeka. Ako postoji protokol za uklanjanje, trebao bi biti ili javno dostupan ili da ga na svakom eventu na kojem jeste pustite kao rumor “u divljinu”. Ako je ovo informacija koju znaju samo vampiri i organizatori koji ne žele proširiti informaciju dalje… Onda je ovo vrlo loše.

      Uglavnom, mislim da je usporedba vampira i vukodlaka poprilično besmislena – uspoređivati jednu čistu monster rasu (vukodlak) sa jednom “template” rasom (vampir) je kao da se uspoređuju kruške i jabuke. Možda ste izbalansirani, možda niste. Za kvalitetnu usporedbu trebala bi jedna poduža bojna igra. Ali nije tu problem. Nije problem ni što se vi igrate – dapače, to je za pohvalu.

      Problem koji spominje Lav je u tome što su i vampiri i vukodlaci, kako su ovdje navedeni – na liku bilo koje klase level 1 – snažniji od “normalnih” igrača level 6. Ako nekoga zanima kako i zašto – napravim mu ja nekoliko usporedbi.

      Ukoliko netko dovodi u pitanje stručnost mojeg mišljenja, evo par referenci:
      – moj prvi lik je bio povampiren na Motovunu 1. Izgubio je život ujutro sa danjim svjetlom.
      – moj trenutni lik je bio jedan od glavnih vampira na Kutini 2004. Temeljem toga mogao bih se proglasiti genetskim vampirom na vašim događajima… Ali to mi osobno nije fora. Biram da mi je lik prestao biti vampir zorom idućeg dana i da je izgubio svoj vampirski život koji je imao.
      – igrao sam i vukodlaka (NPC)
      – više puta sam se borio in-game protiv i jednih i drugih (NPC-ovi)
      – budući da smo u OM mijenjali pravila (a sad ih mijenjamo još više), vjerujte mi da smo dobro prorešetali svaki aspekt igre i pravila… i da smo javno i detaljno proučili kako što utječe na pravila i balans igre

      Molim, nemojte ništa od ovoga shvatiti kao kritiku – shvatite to kao dobronamjeran i vrlo zabrinut savjet, jer kad vam dođe idući novi igrač shvatiti će da mu se ekstremno isplati postati ili vampir ili vukodlak – jer ako ne prihvati takav RP (vampira ili vukodlaka) protiv istih i nema velike šanse. Netko će se unatoč tome igrati i dalje, netko će pokleknuti i tražiti pretvorbu, a netko će odustati od igre jer ne može (balansirano) biti ono što želi. (Food for thought – tko bi igrao recimo paladina na vašem događaju i koliko bi mogao postići kao paladin? Nemojte odgovoriti na ovo pitanje, samo dobro razmislite o njemu…)

      1. Apsolutno se slazem s tobom da ova pravila nisu savrsena, zato sam i napisala da se jos uvijek radi na njima. Ja sam prva za to da se vampire jos vise oslabi (a i vukodlake). Imamo vec nekoliko ideja kako i s cime to napraviti samo jos nije nista definitivno dogovoreno, ali mislim da je sigurno da ce se pravila jos mijenjati.
        I samo da jos jednom ponovim da svaki gm moze prihvatiti ili odmaciti ono sto mu se svidja odnosno ne svidja. Konkretan primjer iz Osjeka proslo ljeto: ostavili su otpornosti (neke ili sve, nisam vise sigurna) i Ukradi zivot, ali ne i Stvori slugu, s tim da su dodali da kad smo preobrazeni nam heal daje damage (testirao se sustav hitpointa tako da nije odmah ubijao).

  15. Pa da se i ja oglasim. Kao prvo ja nisam preveo Amtrgard pravila. Njih je preveo Ante Prlić, a.k.a lord Vukmir koji je prestao igrati LARP i koji bi po svemu trebao biti Sir Vukmir zbog svojih zasluga u Amtgardu. Hvala mu na tome. On je osnovao Krvomeđe i Rajske Vrhove. Ja sam ga naslijedio kad se on povukao.

    Na Rajskim Vrhovima se igra Amtgard. Pravila su 7,2 hrvatska verzija i sve pripadajuće nadopune poput Dor un Avathara itd. Home rules se provode samo onda kada je jasno uočena nelogičnost ili bilo kakav problem u Amtgard pravilima.

    Nije točno da na Rajskim Vrhovima igrač koji je povukodlačen ima sve osobine klase i njezinog levela te još plus to vukodlačke sposobnosti. Vukodlak kad je povukodlačen ima samo osobine vukodlaka iz 8. edicije Dor un Avathara, tj razine čudovišta kojeg ima po Amtgardu. Ako je netko igrao tako da je koristio sve klasne osobine kad je povukodlčen, kršio je pravila.

    Kako bi se aktivni vampiri i vukodlaci mogli raspoznavati uvodim na Rajskim Vrhovima ovo pravilo (home rule):

    Svi aktivni vampiri moraju imati na lijevoj ruci jasno istaknutu bijelu trakicu minimalne širine 5 cm na kojoj je jasno istaknuto slovo V.

    Svi aktivni vukodlaci moraju imati na lijevoj ruci jasno istaknutu bijelu trakicu minimalne širine 5 cm na kojoj je jasno istaknuto slovo W.

    Upotreba umjetnih očnjaka se potiče, kao i upotreba krzna za vukodlake.

    S obzirom da vampiri žele igrati po svojim pravilima, predlažem da se sastanemo u četvrtak u Tomislavu u 21h da uskladimo pravila.

    Imali smo već slučaj da su se na Rajskim Vrhovima pojavili vampiri koji nisu Issarini. Pobijeni su. Imali smo i slučaj da je na Sunčevom Potočiću bilo vukodlaka koji nisu iz Kruga punog Mjeseca. Oko toga nema problema.

    Vukodlaci su se na Rajskim Vrhovima davno pojavili i posljedica su kletve boginja i bogova zbog oskvrnuća jednog groba. S vremenom se svašta izdogađalo. Ljudi su se godinama borili protiv vukodlaka. Na kraju su se svi dobrovoljno povukodlačili kako ne bi tako bili jači i kako ne bi pali pod stranu vlast.

    Evo o vukodlacima iz Dor un Avathara 8:

    Description: Werewolves are the most well-known and
    notorious of the Lycanthropes. Natural Werewolves rarely
    stay in once place for long, preferring the life of
    wandering gypsy over long stays in civilization.
    These werewolves manage to keep some
    semblance of cunning intellect while in
    beast form. Afflicted Werewolves are little
    more than bestial, ravening brutes, trapped
    in a dark, personal prison of bloody dreams and
    bloody deeds.

    Garb: Fur and fangs, canine face paint.
    Type:
    Mystical Beast
    Q/M Ratio:
    4/1
    Armor:
    2 points Natural
    Weapons:
    Two short
    swords (Natural)
    Immunities:
    Control, Subdual
    Natural Lives:
    3
    Abilities & Traits:
    · Conversion (unlimited) This ability should be removed for
    normal battlegames. May be used while Berserk. If allowed in the
    game, treat the Q/M Ratio as 6/1.

    Lycanthropy (see sidebar, next page)
    · Strong
    · Tough
    · Innate Ability : Berserk (on last life) This ability
    adds the 2 points of Berserk armor to normal
    Natural armor (total 4 points)
    · Innate Ability : Tracking (1/life) May be used
    while Berserk.
    · Vulnerability : Altered Effect Cure Disease
    forces a Werewolf to revert to a Peasant for the
    rest of that life.
    Levels:
    1st As above
    2nd Gains Innate Magical Ability : Fear (1/game)
    3rd No additional abilities
    4th Berserk now on last 2 lives
    5th Fear becomes (1/life)
    6th Berserk on every life
    Gains Regeneration Trait, even against
    wounds inflicted by magical attacks or
    Powerful Blows. (Please note: this does
    not bring the Werewolf back from death caused by such wounds.)

    I još malo:

    Bark at the Moon: Lycanthropy in Battlegames

    Feared creatures of legend who change form from human to beast, Lycanthropes are known to come in a variety of predatory animal
    forms. Amongst the most common are wolves, rats, bears, tigers, boars and foxes – though many other, rare species are known to
    exist. Lycanthropes are generally of evil disposition, enjoying the primal nature of the hunt and pursuing humans as the tastiest meal of
    all. The most infamous Lycanthrope, Werewolves, are detailed in this volume. Other variations are certainly possible, with minor
    differences based on the type of were-animal portrayed.
    In Amtgard terms, Lycanthropy is a special trait only available to were-creatures. Regardless of animal form, there are two basic
    kinds of Lycanthropes:
    1) Natural Lycanthropes were born with the ability to shift form. They have full control over their changes, and are cunning to the extreme.
    For the sake of game play, Natural Lycanthropes may only change shape once per life. See Player Class : Peasant ability below for more
    details. In any pack of Lycanthropes, at least one, usually the leader, will be natural.
    2) Afflicted Lycanthropes are those doomed souls who have been infected with the disease by the bite of a true Lycanthrope. They
    have no conscious control over their actions or changes, attacking everything blindly, though they are always nominally
    controlled by infecting Lycanthrope. Players afflicted with Lycanthropy during a game assume beast form until slain or cured and
    are normally controlled by the infecting lycanthrope.
    The Lycanthropy Trait generally bestows the following abilities and weaknesses:
    · Player Class : Peasant (Quests Only) A Natural Lycanthrope can begin each life in human form if they choose. In this form they
    have none of the Traits or Abilities listed below, though they retain immunity to Control. To assume were-form, the player need only
    don appropriate garb and arm themselves accordingly. Once beast form is assumed, they may not turn back unless slain or cured.
    · Natural Weapons (any two short melee weapons)
    · Immunities : Control, Subdual
    · Tough
    · Innate Ability : Berserk (on last life) This ability adds the 2 points of Berserk armor to any normal Natural armor
    · Conversion (unlimited) This ability should be removed for normal battlegames. May be used while Berserk.
    · Vulnerability : Altered Effect Cure Disease forces a Lycanthrope to revert to a Peasant for the rest of that life.
    Examples:
    Werebear: As Werewolf except starts with 4 points of Natural armor. Move Regeneration to 2nd level, move 2nd level Fear to 3rd.
    Wereboar: As Werewolf except they are Berserk and Fight After Death on every life. Lose the Tracking and Fear abilities.
    Wererat: As Werewolf, except has no Natural armor or Fear abilities. Gains Immunity to Poison and Poison Weapon (unlimited)

    Pozdrav!

    Zlatko pl. Kramparić

  16. Ivo, mislim da se nismo najbolje razumjeli glede ovoga “klasa + vukodlak”.
    Nisam vidio nikoga da koristi klasne sposobnosti kao vukodlak, što je OK – na to nisam ni insinuirao. Pod klasa + vukodlak mislio sam slijedeće:
    Igrač igra svoju klasu sa normalnim brojem života
    Igrač se “preobrazi” u vukodlaka
    Igrač igra vukodlaka cijela tri života
    Time igrač dobiva sve prednosti i slabosti klase i sve prednosti i slabosti vukodlaka koje idu na to. Dvije situacije koje Amtgard dopušta su slijedeće:
    1) Igrač na događaju igra klasu X (ratnik, izvidnik, čarobnjak, iscjelitelj, barbar, ubojica, druid, paladin, antipaladin, streličar, redovnik, bard).
    2) Igrač na događaju igra klasu Čudovište. Igra vukodlaka X-te razine.
    Vukodlak (kao čudovište) se prema Amtgardu računa kao klasa, znači ima svoj broj života, svoje sposobnosti i svoj level. Vukodlak sa preobrazbom (prirodni) je prema Amtgardu seljak kada nije pretvoren – ovo si i ti potvrdio sa ovim što si poslao. Dobro je da imamo tekst napisan na diskusiji, i ja sam ovo što sam napisao izvukao iz Dor un Avathara.

    Dakle, spomenuo sam izraz da igra svoju klasu sa nakalemljenim level 1 vukodlakom – pri tome nisam mislio na to da koristi sposobnosti klase kad igra vukodlaka, nego doslovno:
    -igrač igra svoju klasu
    -u drugom trenutku igrač prestaje igrati svoju klasu i igra čudovište vukodlak 1. razine sa zasebnim životima
    što nije niti jedna od ove dvije situacije koje sam naveo, dapače kako se sad igra je protokol za igranje NPC-a, no NPC ne radi u interesu igrača koji ga igra

    Ekvivalent tome kako se sad igra vukodlak bi bila slijedeća fiktivna situacija, npr. za mog lika (iscjelitelj/ratnik):
    -dođem na događaj kao iscjelitelj
    -tokom večeri “pretvorim” se u ratnika 6. razine (imam 6. razinu ratnika na liku) sa svim sposobnostima i dodatnih 6 života koje mi klasa daje (tokom tih 6 života ne mogu bacati iscjeliteljske magije)
    -kada umrem sa svim životima kao ratnik, vraćam se na originalne živote koliko sam imao kao iscjelitelj

    Ukoliko u gornjoj situaciji vidiš kakav disbalans, vjerujem da možeš sagledati trenutnu situaciju sa vukodlacima iz moje (a na kraju krajeva i Amtgardove) perspektive.

  17. Jedini način na koji bi ova situacija sa vampirima i vukodlacima funkcionirala 100% prema Amtgardu, ako se obje bolesti uzmu kao trajne, je slijedeća:

    LARP 1: Preobrazba
    Preobraženi lik postaje vampir/vukodlak 1. razine (ili veće ako ima iskustva u klasi čudovište). Dobiva kopiju pravila iz Dor un Avathara i dalje igra lika prema njima. Kao vampir igra 1 život sa svim DuA sposobnostima vampira i – kao što je navedeno u DuA – ima sposobnosti jedne od svojih klasa. Kod vukodlaka gubi sposobnosti svoje klase i postaje zaraženi vukodlak koji bijesni i ubija sve oko sebe. Ako igrač pogine kad izgubi sve monster živote, smatra se da je izgubio lika (ili ne, ako se ne igra na final death). Vampiri i vukodlaci mogu normalno djelovati po danu (budući da u pravilima ne piše da ne mogu). Igrač dobiva kredite u klasi u kojoj se prijavio, bez obzira na to što je zaražen. Izliječi bolest je jedini način da se zaraza ukloni (osim final deatha lika).

    Svaki idući LARP:
    Igrač prijavljuje svog lika pod klasom čudovište (možete uzeti najviše dva kredita mjesečno). Rasa je vampir ili vukodlak (bez obzira na to što ste bili prije – weredwarf i sl. nisu službeno rase ali to možete pričati putem RP-a). Oni koji nisu rođeni vukodlaci nego zaraženi i dalje napadaju sve oko sebe osim ako vukodlak koji ih je zarazio ne naredi drugačije. Vampiri su normalno svjesni i slobodni. Moraju sa sobom imati odoru vukodlaka (krzna, očnjaci, boja za lice) i dva kratka prirodna oružja, odnosno masku vampira (bijela boja za lice, očnjaci, crna traka oko ruke) + odora i oprema klase (za vampire). Mora cijelo vrijeme sa sobom nositi kopiju pravila za čudovište, kao i kopiju pravila za one koje će preobraziti (ako može). Kredite iskustva dobivaju u klasi čudovište, i uvijek počinju sa 3 života (vukodlaci) odnosno 1 životom (vampiri). Ne dolazi do nikakve pretvorbe (nju imaju samo prirodni vukodlaci) nego moraju nositi masku/odoru cijelo vrijeme igranja.

    Ukoliko je igrač prijavljen kao čudovište (a prema RP-u mora biti), na događaju ne može igrati niti jednu drugu klasu. Vampiri dobivaju svojstva svoje izvorne klase koju su odabrali, ali ne dižu se u toj klasi nego se dižu u čudovištu… što vukodlake čini sve jačima, no vampirima ne znači ništa (budući da višom razinom u klasi čudovište ne dobivaju ništa, njihov napredak u klasi je zamrznut – jedina je iznimka ukoliko netko dođe do 6. razine čudovišta kao vampir, izliječi se, i onda postane vukodlak 6. razine).

    Makar došlo do promjene statusa, lik dobiva kredite u klasi u kojoj se prijavio na događaj. Liječi bolest miče oba stanja. Vampir se vraća u svojeg lika, vukodlak također no do kraja života igra klasu seljak. Oni koji su prirodni vukodlaci i poberu “liječi bolest” izliječeni su samo za taj život, ali oni ni ne mogu (nikad, ni prije ni poslije) igrati išta drugo od klase čudovište (vukodlak).

    Toliko o Amtgard vampirima i vukodlacima. Ako odlučite nastaviti sa implementacijom koja je različita od gore navedene, moj bi vam savjet bio da to potvrdite sa svim vašim igračima da li je to svima OK ili trebate napraviti kakav rebalans ili neke druge promjene…

    Pozdravljam najavljenu raspravu o tome u četvrtak.

  18. Elenna – sve 5. Rješavanje ovakvih a i drugih problema je nešto što je na teret – ili ponos – svakog organizatora. Zato to i nije lak posao🙂

  19. Evo jedna mala digresija na ovu temu.
    Maksimir 38, 26.02.2011. biti će bojna igra na kojoj će se testirati neke izmjene pravila Udruge Ognjeni Mač.
    Sa obzirom na ovu raspravu, pozvao bih sve zainteresirane – a pogotovo osobe koje zanima kako postići balans u pravilima – da sudjeluju na našem događaju i vide kako se nova pravila testiraju u živo. Smatram da bi ovo bilo posebno korisno svima koji sudjeluju u diskusiji između balansa vampira, vukodlaka i normalnih igrača, pa možda i vi možete napraviti nešto slično. Udruga je voljna podijeliti svoje znanje i metodologiju svima koji su za to zainteresirani🙂

  20. Naz, jasno mi je kaj si htio reći. Moj je stav sljedeći:

    a) NPC je neutran playing character, a ne negative. On ne mora nužno igrati protiv svih. On itekako može igrati i za igrače ako ima interesa. Uvijek onaj koji je NPC ima više života jer nas je premalo da imamo nekoga tko bi stalno bio NPC. Bilo bi idealno da nas je više, pa da netko igra stalno NPC-a.

    b) Ako se netko iz standardne klase preobrazi u vukodlaka i izgubi sve vukodlačke živote, igra do kraja eventa seljaka. Za vampire bi moglo vrijediti isto. Liječi bolest ih liječi.

    c) Kada netko igra jedan dan svoju klasu, a onda radi potrebe igre igra i NPC-a koji je čudovište, on/ona može birati za koju će klasu uzeti kredit za taj dan – za čudovište ili standardnu klasu. Tako je oduvijek bilo i tako treba biti. Tako rade i Ameri s kojima sam bio u kontaktu. Naravno da je limit 2 kredita po mjesecu za čudovište. Ti krediti vrijede za bilo koje čudovište. Ja imam npr. 6. level barda, 5. level čudovišta i 3. level barbara. Ako se pitate odakle mi 5. level čudovišta sjetite se da sam ja mnogo puta na Krvomeđu i Rajskim Vrhovima igrao NPC-a. Na Krvomeđu sam znao biti Patuljak iz Dor un Avathara dosta puta. Od svih Krvomeđa koliko ih je bilo ja sam možda propustio jedno ili dva. Na zadnjem sam Žumberku bio između ostalog i Lizardman. Oni koji napreduju po godinama mogu dobiti jedan level čudovišta svake 2 godine.

    c) Iluzorno je očekivati da će svi imati propisanu opremu za vukodlake i vampire. Stoga sam predložio bijele trakice sa slovima W i V. To si svatko može nabaviti.

    d) U zadnjih godinu dana vukodlaci baš i nisu bili pre aktivni. To je upravo stoga što želimo svim igračima dati da igraju svojega lika. Ako malo bolje razmotriš stanje, ja kao bard 6. razine pretvorbom u vukodlaka 5. razine puno toga gubim. Tom pretvorbom si ja zapravo degradiram lika. Pogledaj samo što može vukodlak čak i 6. razine i što može bard 6. razine. Bard može puno više. A da i ne govorimo o čarobnjaku 6. razine i drugim klasama.

    Budući da smo se upleli u pisanje litanija za koje ja nemam vremena ni živaca više čitati i pisati, predlažem da se nađemo danas u 21h u Tomislavu i lijepo porazgovaramo o svemu sa jasno definiranim prijedlozima i idejama. Ja sam svakog četvrtka oko 21h u Tomislavu i lako me se može naći. Ako me slučajno izostanem radi drugih stvari dostupan sam na ivo.turk@pilar.hr ili 092/2718882 i 095/8083653. Slobodno me se može nazvati prije Tomislava da se potvrdi dolazim li ili ne.

    Hvala na razumijevanju!

    Lijepi pozdrav!

    Zlatko pl. Kramparić

  21. a) Mislim da se ovdje nismo najbolje razumjeli… Ono što sam htio reći je – kad igrač igra svog lika, djeluje u interesu svog lika. NPC prvenstveno djeluje u interesu sebe kao NPC-a – ponekad se ti interesi poklapaju i NPC pomaže igračima, ponekad je interes NPC-a napuniti svoj želudac likovima… I naravno, postoji šareni spektar između. Igrač koji ponekad igra NPC-a na događaju teoretski igra više života taj LARP, no ti životi nisu garantirani i nisu na raspolaganje njegovom liku. Vukodlakovi, koliko sam do sad vidio, jesu.

    b) Ovo je točno, no prema Amtgardu preobrazba kod vampira i vukodlaka se događa jedan jedini put – u trenutku zaraze, kao posljedica korištenja posebne sposobnosti vampira odnosno vukodlaka.

    c1) (prvi navedeni c) U redu, prihvaćam ispravak.

    c2) Bio sam u dućanu pokraj sebe prije par dana, riječ je o NTL distribuciji (možete proizvode naći u Dioni, Tommyu, Kerumu, K+ marketima). Vampirski/vukodlački zubi = 2.49 kn. Vampirski kit (kvalitetni vampirski zubi, crno/bijela šminka za lice) = 9.99 kn. Ako je riječ o cijeni, svaki vampir može podnijeti troškove maske za cijenu koja je manja od cijene jednog pića u kafiću, i vjerojatno blizu cijene izrade V trakice. Vukodlaci su malo skuplji, no mnogi već imaju kakvu staru jaknu u ormaru koja bi im mogla poslužiti za izradu maske. Što se tiče ostalih, vrlo pristojan kostim vukodlaka se može napraviti za oko 100 kn – ništa značajno kompliciranije od izrade odjeće za LARP, i daleko jednostavnije od izrade npr. oklopa. Sada je predfašničko vrijeme i vrlo je jeftino za nabaviti neke stvari vezane uz maskiranje, a kvalitetne maske svakako podižu kvalitetu atmosfere na LARP-u.

    d) Ovo nije točno. Možda bard ima više sposobnosti od vukodlaka (kao i svaki caster od ne-castera), no to ne znači da je snažniji. Vukodlaka direktno mogu ubiti: čarobnjak 2. razine ili više (teoretski i od prve ako ga pogodi sa magičnom strelicom više puta), druid 2. razine ili više (iako vjerovatno neće nego tek kad dobije prizovi munju), bard 6. razine ili više (Glas) i barbar više razine ako mu se posreći. Iscjelitelj možda ako ima određenu magiju memoriranu. Ostali ovise o drugim klasama da dobiju čarobno oružje, a i tada najbolje šanse ima ratnik sa magičnim oružjem i punim oklopom… Vampiri (prema Amtgardu) su zapravo vrlo slični ovome. Koliko je zapravo balansirano – imaš omjer u DuA, tako da nema tu puno tople vode. Vukodlak 6. razine juri okolo kao mahnit cijelo vrijeme, 4 boda prirodnog oklopa sa regeneracijom, radi 3 boda štete svakim udarcem (ovo nisam 100%, na poslu sam a tu nemam DuA niti Amtgard pravilnik da mogu provjeriti da li je isto kao i kod nas), strah 1/životu (toliko o iscjeliteljima i barbarima koji mu nešto kao mogu, te o teško oklopljenim ratnicima sa magičnim oružjem…) a i dalje je imun na udarce nemagičnim oružjima, tracking… Ovo je daleko jače od svih klasa, i po balansu jako malo klasa mu se može suprotstaviti.

    Ovo što sam naveo ovdje nisu bili prijedlozi, nego sam jednostavno izrazio zabrinutost trenutnim stanjem i naveo kako bi neke stvari trebale funkcionirati prema Amtgardu u slučaju korištenja 100% čistog Amtgarda. Naravno, na organizatorima je da odrede pravila za svaki događaj. Ako stignem, dolazim večeras u Tomislav.

  22. a) To je načelno istina, no vukodlaci i vampiri su i po prirodi stvari specifični NPC-ovi.

    b) Pirodni se vukodlaci mogu transformirati jednom po životu, a obični ne.

    c) sad u fašničko vrijeme se lako nabave svi potrebni rekviziti za maskiranje. To nije slučaj s ostatkom godine, pa je to problem.

    d) ja ću bit bard 6. razine koji će oponašati barbara i imat će 2 boda oklopa i magičnu naginatu. Daj mi bilo kojeg vukodlaka i ja ga mogu pobijediti. Pogotovo ako je npr. dan i ako još mogu koristiti i kisele lopte. Na kraju uvijek mi ostaje prst smrti ili pozovi munju (ovisi kaj kupim).

  23. a) Nigdje u pravilima nije navedeno da su vukodlaci i vampiri specifični slučaj.

    b) Govorio sam o zaraženim vukodlacima koji su nakon zaraze permanentno transformirani (dok ne dobiju liječi bolest). Prirodni vukodlak je rođen kao vukodlak, što navodi DuA.

    c) Slažem se.

    d) Ako ćeš oponašati barbara, nećeš imati magičnu naginatu. Pravila magije 9d u Amtgardu. Osim ako nemaš naginatu koja je relikt pa prema tome magična… a ni onda ju zapravo nećeš moći nositi. Barbari ne mogu nositi čini ni koristiti relikte osim Heimdallovog roga. Ostaje pitanje možeš li ti skinuti vukodlaka magijom prije nego što on dođe do tebe ignorirajući tvoje oružje… Ako igrač igra vukodlaka kvalitetno, šanse su ti jako male (iako kao što si i sam napisao veće po danu).

  24. a) To je istina da ne piše, ali logika stvari i igre to nalaže.

    b) slažem se

    d) Da. Istina je za Barbari mogu koristiti jedino Heimdallov rog. To sam smetnuo s uma. Oni mogu koristiti i čin mahnitost (koju im začara bard), no to je sada nebitno. Ipak, ako oponašam ratnika, to sa magičnom naginatom će ići. Još onda mogu imati i 4 boda oklopa.

    Zlatko pl. Kramparić

    1. a) Toplo preporučujem da to napišete, jer su se zbog banalnijih stvari znale događati svađe/zastoji igre
      d) Ali možeš oponašati ratnika samo 2, od svojih ukupnih 4 života (kao bard).
      na kraju krajeva: da, imaš šanse protiv vukodlaka na ta 2 života… za ostatak… well veće su šanse da će vukodlak dobiti.

      1. d) Samo ispravak… Može oponašati ratnika samo 1 život🙂 Oponašanje je 2/1 (košta 2 boda, uzmi jednom).
        U našim pravilima postoji mogućnost kupovanja još jedan oponašaj, ali u originalnim Amtgard ne.

  25. hehe, jeste li imalo svjesni sto rade 2 crvena oruzja oklopu? iz osobnog iskustva, kad mahnitam nosim 2 crvena, mogu reci da ne postoji ta kolicina oklopa koja ce tebe spasiti kad te se pocne tuci, u roku od 3 sekunde u stanju si dobiti do 5-6 udaraca(udaraca, ne zenskog tapkanja kako neki preferiraju)
    tako da ti oklop nista u zivotu ne znaci… vukodlaka sa spellovima i tocka.
    Ili ako si izuzetno hrabar, crveni polearm koji ima na sebi naostri jer radi 3 boda i to je automatski kill, ako ne uspijes iz prve, by by nema te

  26. Naz je u pravu kad kaže da se može oponašati samo 1 život.

    No, npr. jednom zamlatim vukodlaka oponašajući barbara sa magičnom naginatom. To je jedan život. Druga dva mu uzmem s prstom smrti sa izduženjem (radi na 30m). I odu vukodlaku sva 3 života. Taman da izgubim jedan, ja ih imam 4.

    Zlatko pl. Kramparić

  27. Khm, već smo ustanovili da nema barbara sa magičnom naginatom🙂
    Ako si mislio ratnika sa magičnom naginatom, to je isto vrlo upitno (a trebaš i dodatnu … Zapravo Lav to, vjerujem, može vrlo kvalitetno demonstrirati kad se vidite uživo. Zato se i rade playtestovi.

    Ovo sa izduži i prstom smrti će ti proći po brisanom prostoru i po danu ako vukodlak juriša direktno na tebe. U ostalim situacijama… Baš i ne.

    Uostalom, bard je jedna od rijetkih klasa koje u određenim situacijama i mogu nešto protiv vukodlaka, i to samo zbog Glasa. Čarobnjaci i druidi su druge klase, i to ne od 1. razine. Barbari i možda, samo na visokim levelima i ako mu se posreći. Iscjelitelj ga može omamiti ili mu odsjeći ud no ne i ubiti.

    Ovo ti ostavlja ratnika, strijelca, izvidnika, paladina, antipaladina koji imaju šanse jedino ako im netko nabaci nabrusi/nabatinaj odnosno magični projektil i ako im se ekstremno posreći i to samo ako govorimo o vukodlaku 1. razine. Iscjelitelj – vrlo uvjetno. Ubojica i redovnik – ne.

    Dakle, za level 1 vukodlaka:
    Imaš tri klase koje ga mogu ubiti ako im se jako posreći, bard tek na levelu 6 a niti jedna od njih ne može ga ni taknuti na levelu 1 i jako ovisno o izboru spellova. Još neke klase imaju šansu protiv njega, no to je vrlo ovisno o drugim klasama i izboru spellova – idemo vidjeti 1 na 1 usporedbu između vukodlaka 1. razine i bilo koje druge klase, ako ne računamo utjecaj drugih klasa:

    vs antipaladin – antipaladin je mrtav neovisno o razini
    vs barbar – barbar ima šansu samo ako je veće razine
    vs bard – bard umire ako nije 6. razine jer ne možeš mu ništa osim eventualno odvratiti ga bardskim šarmom. Za 6. razinu, vidi druid
    vs čarobnjak – čarobnjak ima šansu od druge razine pa na dalje
    vs druid – druid ima šansu od druge razine pa na dalje, ali ga mora dvaput pogoditi u isti dio tijela i preživjeti – ima realnu šansu tek sa izduženim prstom smrti
    vs iscjelitelj – iscjelitelj ga može realno ubiti jedino uz dvije kombinacije: izduži+omami, baci na sebe dodir smrti, dođe i dotakne vukodlaka. Ovo je ekstremno rijetka kombinacija magija za iscjelitelja i rijetko da će je neki imati osim ako baš ne ide na “idem ubijati vukodlake”. Druga kombinacija je izduži+omami, liječi bolest, ubije bodežom… Al ovo je ekstremno rijetko i zahtjeva lika na visokom nivou
    vs izvidnik – izvidnik je mrtav neovisno o razini
    vs ratnik – ratnik je mrtav neovisno o razini
    vs redovnik – redovnik je mrtav neovisno o razini
    vs streličar – streličar je mrtav neovisno o razini
    vs ubojica – ubojica je mrtav neovisno o razini

    Da pojasnim što mislim pod mrtav neovisno o razini – veće šanse ima seljak protiv bilo koje od tih klasa na 6. razini nego što ih te klase na 6. razini imaju protiv vukodlaka na 1. razini.

    Plus toga, roleplay kao takav radi može nanijeti mnogo više štete u borbi nego same sposobnosti, budući da će svatko igrati kako bi maksimalno iskoristio snagu svog lika ili NPC-a. Tako i ti – jasno da bi rasturio svakog vukodlaka koji bi išao frontalno na tebe na brisanom prostoru tokom dana. Međutim, teško da će vukodlak to napraviti…

    Vjerujem da sam ovaj efekt kvalitetno demonstrirao na prošlim rajskim vrhovima onim nestandardnim “švedskim vampirima” koje sam vodio u subotu navečer. Realno, napravili su više štete i bili uzrokovali više smrti sa svojim jednim životom nego ljudi-gušteri i orkovi zajedno u prethodnim napadima sa svim svojim životima.

    Moglo nas je svo troje ubiti slijedeće:
    jedna čarobnjak 2. razine
    druidi, iscjelitelji i bardovi viših razina pametnim korištenjem magije
    jedna osoba sa lukom
    jedna osoba sa oružjima za bacanje (ako je brža od nas) – može i barbar sa kamenjem ili ratnik sa sulicama
    bilo tko sa zaštitom od smrti
    vrlo vjerojatno barem netko sa kojim bodom neranjivosti (zaštita ili kamenkoža)
    1-2 vukodlaka
    masovni napad (koji se na kraju i dogodio)

    RP je bio najsnažnije oružje tih NPC-a budući da igrači jako dugo nisu shvatili tko smo zapravo mi, što želimo, da li smo stvarno odgovorni za ljude koji su nestajali po šumi, koji su naši ciljevi i – zapravo – da li smo uopće normalni.

    Da su ti NPC-ovi išli u frontalni napad na cijeli LARP (kao npr. orkovi od ranije) trajali bi cca 10 sekundi i najvjerojatnije ne bi nikoga ubili.

    Zbog toga računaj da će svaki kvalitetno odrađeni vukodlak – ukoliko te odluči napasti – odabrati vrijeme, mjesto i način napada koje njemu najviše odgovara, a ako ti njega napadneš povući će se i složiti ti negdje zasjedu (osim ako mahnita).

  28. Ovo se pretvorilo u raspravljanje “što bi bilo kad bi bilo”. Ne da mi se više u ovome sudjelovat jer ne vidim u tome nikakav smisao osim gubitka vremena koje mi je pre dragocjeno jer ga nemam baš puno. Teoretski se svakom može posrećiti da ubije puno jačeg protivnika od sebe, ali isto tako i da izgubi bitku od puno slabijeg neprijatelja. Postoje razni spletovi okolnosti.

    Za konkretna pitanja i sugestije možete me svi naći svakog četvrtka oko 21h u pivnici Tomislav. Isto mi se tako uvijek možete i obratiti na: ivo.turk@pilar.hr kao i na 092/2718882 i 095/8083653.

    Lijepi pozdrav i sretno prepucavanje!

    Zlatko pl. Kramparić

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s