Kakva je bila Jaska 7

Čekala sam tjedan dana da me prođe euforija, da mi se doživljaju slegnu i konačno vidim i one loše strane ovog događaja. E pa, euforija me ne prolazi, a bojim se da ću s vremenom zaboraviti neke stvari, pa vam rađe pišem ovakav polu euforičan izvještaj nego neki polu izvještaj.😛

Moj početak Jaske 7 (budući da su neki igrači bili na terenu još od utorka) izgledao je otprilike ovako: Stigla sam na teren u četvrtak oko 10 sati. Dan je bio lijep i sunčan. Digla sam šator u gradu, Akropoli preciznije (postoje još i Druidski Krug, Bjornova koliba i Krčma kod veselog štakora). Pomogla sam pri dizanju ”zidina”, koje su već skoro bile gotove te sam pomela cijelu Akropolu od lišća (da bude lijepa). :) U 15:00 su počele prijave likova, a u 16:00 je započelo ludilo koje nije stalo  do 8:00 u nedjelju. Vjerujte mi, rijetko se dogodilo da netko nabaci “off game” spiku, jer previše se toga događa “in game”, a i zna se da takve stvari nisu poželjne i da narušavaju igru.


Organizatori događaja (članovi OzOI-a – Odbora za Organizaciju Igre):Pavle Pelikan, Lovro Radovčić i Andrija Urban uglavnom igraju sve NPC-e. Propisan je vremenski tok događaja kojega su otprilike slijedili, na kojemu je bilo zapisano  što bi kad trebali odigrati ili ubaciti u igru. Bez obzira je li netko od igrača bio na lokaciji gdje se nešto zbiva ili ne, oni su svejedno odradili to što su trebali,  jer kako su mi rekli, nikad ne znaš sakriva li se netko negdje ili će netko slučajno naići. Izuzetno mi se sviđa takav stav organizatora prema događaju i igračima, jer je to jedan od načina da je igra uvijek “živa” i da nema praznog hoda (i naravno, UVIJEK se netko skrivao u blizini).

Jedan od dva primjera koje sam i sama doživjela: Krijem se iz nekih svojih razloga ispred spaljenog grada. Zmaj (Pavle) ulazi u njega, nigdje niti žive duše, svi vise u Krčmi. U grad uletavaju dva seljana (Andrija i Lovro) i odigraju dramatičnu scenu seljaka koji žale i plaču za svojim obiteljima. Oni misle da nema nikog, barem se nitko ne javlja da je tu. I igraju se i igraju. A kada su napustili grad, i kada sam ja ušla u njega, pronašla sam jednog izvidnika, kako čuči u mraku i koji mi je rekao kako su mu se noge ukočile od čučanja, jer se nije htio pomaknuti da ga ne vide, zmaj posebno, pa da ne zagine.😀

Osim toga, organizatori su igrali puno različitih NPC-a koji nisu imali neku važnost za igru (osim, naravno, ako ih igrači nisu uspjeli iskoristiti za nešto) poput Vilijamove Omladine (raskalašenih naoružanih i oklopljenih momaka na dopustu), Germana – herr Friedricha (s kojim su se mogli sporazumjeti tek oni koji su znali njemački – in game), dvojice kockara (koji su vrlo brzo prokockali svoje živote) i još mnogo drugih. Na taj način, Bergamot se činio puno življim mjestom, gdje ne obitavaju samo igrači i važni NPC-i već i drugi putnici, ološ, stanovnici i seljani Bergamota, sa svojim životnim pričama.

Na događaju je sudjelovalo 39 igrača. Ne znam da li znate, ali prošle je godine na osječkom LARP događaju Utvrda Svjetlosti bilo malo više od 40 igrača. Eh sad, budući da je na Jasci bilo doslovno troje ljudi koji bi se mogli smatrati Freelancerima, a na Utvrdi niti jedan član Udruge (točnije nitko tko je bio na Jasci), zamislite koliko onda igrača LARP-a ima u Hrvatskoj! U onoj blaženoj anketi (koju ću završiti večeras konačno) sudjelovalo je 48 ispitanika. Kada bi se barem većina larpera iz svih grupa odazvala na bilo koji LARP događaj u Hrvatskoj, zamislite koliko bi igrača ti događaji mogli imati.  Nekada je na kutinskim događajima (ugašenom 2007.) znalo biti preko 100 igrača. Teško da će se ta brojka premašiti ove godine, no malim pomacima svašta se može postići.

Tako je na primjer u Udruzi Ognjeni Mač početkom ove godine osnovan Odbor za organizaciju igre – OZOI,  sastavljen od tri člana (gore spomenutih organizatora Jaske) koji organiziraju događaje i na neki način razvijaju, prate i brinu o razvoju priča na događajima Udruge. Prema komentarima igrača koji su bili i na prijašnjim događajima, dečki su odradili odličan posao te se takva vrsta organizacije pokazala odličnom.

Osim toga, iako ovo zna većina larpera u Hrvatskoj, al’ eto, došao je trenutak da i mi izvijestimo o tome, Tomislav Prodanovski (Mormy) izbačen je iz Udruge, a kasnije mu je i zabranjen dolazak na sve događaje u organizaciji Udruge. Otkako se to dogodilo, Udruga bilježi porast članova (ponajviše nekadašnjih članova i starih larpera), a i došlo je gotovo dvostruko više igrača na Jasku nego što ih je bilo prijašnjih godina. Slučajnost ili ne, procijenite sami.🙂

Moj final count u nedjelju ujutro: spavala od četvrtka sve skupa 8 sati, izgubila sve skupa 2 života (pričalo se prije kako su događaji Udruge uglavnom mlačenje. Nije, vjerujte, to je bilo nešto manje bitno i manje zastupljeno).  Likovi igrača su razrađeni, posebno oni likovi koji su već duže vrijeme živi, hehe. Nesretno je ubijena tek jedna osoba.

Neću vam pričati sadržaj Jaske, vjerujem da će vam biti zabavnije saznati što se tamo događalo u roleplayu na drugim Larpovima ili na samoj Jasci u sedmom mjesecu (21.-24.).

Ako vas zanimaju komentari drugih igrača, posjetite forum Udruge i topic o samom događaju (ovdje).

Slike s događaja možete pogledati u galeriji slika Ognjenog Mača (ovdje).

Stoga, dragi moji čitatelji, od sveg vam srca preporučujem dolazak na Jasku u 7. mjesecu. Upoznat ćete puno dobrih larpera, osjetiti što znači biti 24 sata “in game”, pa čak i probati LARP događaj od 63 sata (od četvrtka do nedjelje).

Mid

6 thoughts on “Kakva je bila Jaska 7

  1. Pffff…gospo, ja pomeo akropolu još dan prije skoro cijelu, pa dodje dama sam tak i pobere zasluge!😛 nemre to tak!😀 al da, bilo je predobro ^^

    1. Dragi Timore! U tom slučaju, ili si trapavo obavio posao ili je puhao snažan vjetar preko noći. Aj se ti radje drži oštrice, pomest neprijatelja ide ti bolje nego pomest Akropolu.😛

  2. Prvo mi zasluge pobere, a onda još i vrijeđa! pffff!😀 a povrh svega zaboravlja da sam je štapom branio 3 dana, a ne oštricom😛

  3. U ime OzOI-a mogu reci da smo iznimno zadovoljni odazivom igraca i samom kvalitetom igre. Ove godine je RP dobio potpuno novu, dosad neviđenu, dubinu i to sve zahvaljujući igračima.

    Nadamo se još boljem odazivu na jasci VIII

Odgovori

