“I kartah i gubih, ali zabavljah se uz društvo koje je voljelo priču i voljelo igru…”

Prije dva tjedna, 14 larpera našlo se na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće na vrlo zanimljivoj pokeraškoj večeri nedaleko Zagreba. Steampunk Larp naziva “Para pokreće svijet” organizirao je Sven Nemet koji je sam osmislio pravila za igru te vodio događaj. O njemu je rekao:

“Jako sam zadovoljan kako je sve prošlo, a koliko znam i svi drugi.

Ekipa koja je igrala je bila super i to je skoro najbitnije za dobar provod (ok bitna je i cuga i questovi…), bilo je neispoliranih stvari u igri i situacija koje su zahtijevale upite gm-u no nitko nije radio ni mrvu problema pa se sve razriješavalo glatko i super-brzo. Svima hvala na tome! 1 gm za ovo uvrh glave.

Roleplejalo se jako dobro a neki su i dobro nasmijali druge a neki su zakuhali stvari taman da se nitko ne opusti, priča se odvijala u žešće neočekivanom smjeru i ono što je najbitnije mislim da se ostvarila super atmosfera. Bilo je krvavije nego sam očekivao, questovi uglavnom nisu razriješeni i još se trebam čuti s ljudima da izvidim kako su se neke stvari zamrsile a neki dobri “questovi” su umrli zajedno s likovima.  Uskoro se igramo opet i jako se nadam svi koji su bili da igraju opet!”

Svoje dojmove o događaju podijelili su i Watashi, kao i B.L.A.C.K. kojoj je ovaj događaj bio prvi susret s Larpom (a prema dojmovima, ne i posljednji):

Bio je nevjerojatno dobar događaj. Svi sudionici su se vrlo brzo snašli, od iskusnih LARPera, do onih koji su prvi put probali igrati. Radnja se dešavala u kockarnici, ali sadržaja i situacija je bilo toliko da se na kraju poker jedva stigao igrati. Malo je bilo gusto kad smo popili svu medicu, ali smo brzo prebrodili i tu prepreku.

Watashi

Dugi niz godina sam sa Svenom, njegovom ženicom i našom malom ekipom igrala našu inačicu ad&d, koja nije imala nikakvih dodirnih točaka s originalnim d&d, više je ličila na lounge larp (sjedeći Larp, jelte) i koju smo vrlo originalno prekrstili u red dwarf (mi smo geeky as it gets, šta ćete:) pa kad je Sven počeo pričati o larpanju, bilo mi je jasno da je samo pitanje trenutka kad će possy from the dwarf prolarpat.. i jesmo, i bilo je jebeno, ekipa nije cjepidlačila, igralo se za zabavu, a ne za rezultat i čini mi se da smo sad vječno navučeni.. na žumberački steampunk red dwarf style🙂

B.L.A.C.K.

Marko Zadro je viđenje događaja prikazao kroz oči svog lika, alkemičara Arna Bjornssona, na način koji će vam sigurno biti zanimljiv i zabavan:

“Deseti ožujka, Godine Gospodnje Hiljadu Devetstote, nedaleko Zagreba”

Niesam ni sam znao kome li se trebam obratiti jednoć kada kročim u salu kockarnice. Biaše tamo puk siedio i pio, kartao poker kada ja dođoh. Nemilice se oblak nikotinskog dima protezao prostoriom kao kakva magla. U pozadini muzika sviraše, još više davajući dojam misterije, ali u opuštenom izdanju. 

Siedoh za stol, uložih desetku, krenoh da se igram srećom. I kartah sa jednom britanskom gospojicom, sa jednom španjolskom gospojicom (koja meni iz kojekakvih razloga bieše veoma važna, ali ovakve stvari neću da unosim u dnevnik), sa jednom ruskim gospodinom, sa jednim gospodinom iz sjevernih krajeva, odakle i ja potičem, te sa žandarom koji se u kockarnici brinuo za red i mir, a eto, sa nama je siedio i okušao svoju sreću.

I kartah i gubih, ali zabavljah se uz društvo koje je voljelo priču i voljelo igru. I kada sve izgubih, ostade mi još sića para da naručim kakav konjak ili rakijicu, da utažim žeđ i tugu zbog prolivenog novca. No kako ponesoh sa sobom svoje napitke, jer sam, na kraju krajeva, alkemičarskog poziva, nadah se da ću nekome kome je potrebito uspieti prodati pokoji napitak, ako mu ne daj Bože zatreba. Tokom večeri dogovorih se sa par gospojica za veće pošiljke napitka za liečenje, te sa jednim industrijalcem sklopih pozamašno zavidan poslovni ugovor (o kojem također neću da pišem ovdie.) Nakon igre bivah optužen za varanje. Ta kako, za Boga miloga, jedva da sam krunu osvojio tokom ciele partije. Bijah bijesan, pa otvoreno uvriedih jednoga rusa, upravo onoga koji biaše bacio optužbu. I posvađah se, pa ogladnih, pa odoh jesti, gdie me rus i gospojic njegova prieko gledaše, a ja im uzvraćah.

Nisam ni završio jesti svoj grah čobanac (koji je u svakom pogledu bio perfektan), kada u salu upade razbojnik da na s pljačka! I drž’, ne daj, svi pod stol, kad okinu jedan od ljudi u salu oružjem po njemu, a zarbojnik uzvrati. I pogodi razbojnik ovoga pa pade ovaj na pod, a ja po aktovku svoju koju nosih sa sobom, da izvadim napitak da u usta izliem ranjenome. Usta se ovaj, bandit poče da bieži, kad eto ti onoga rusa sa kojim se posvađah, za njim pa ga ubi. 

I ljudi u nevjerici, ljudi u šoku, milicija nije mogla previše, jer žandar koji bieše ondje (onaj sa kojim igrah za stolom), nie mogao previše, jer nije službeno bio na dužnosti. 

Nakon večere vodih ozbiljne razgovore sa mnoštvom, ali pojedinačno. I svima je bilo loše, i svi se zgražaše na ovakvu situaciju, ali nitko ne bieše u stanju otići, jer kockarnica je udaljena mnogo od Zagreba, a prievoz tek sutra trebao je da stigne. I prie nego mogao si da se osvrneš oko sebe, započe aukcija, gdie dadoh jedan od svojih napitaka na prodaju. Na aukciji prodavaše se, osim moga napitka (koji pospješuje koncentraciju i siećanje), ogrlice, sviećnjaci, mač samog Atile, drevne glinene pločice i tko zna što sve ne. Ne pratih previše aukciju, jer bivah zaokupljen razgovorom sa onom istom britanskom gospojicom sa kojom igrah kada uđoh prvi put u kockarnicu.

Kada aukcija završi, nastade kaos. Prepirati se stadu ljudi, pa poteče krv po drugi puta, ovaj put sa žandara, koieg, kao i onog što bieše pucao na razbojnika, spasih sa svojim napitkom. Rusi stadoše da rade nered, a žandar uspie barem na tren da ih drži pod kontrolom, ali i nišanom, jer drukčije nije mogao. U svim dielovima kockarnice svađalo se, pa se malo debatiralo, pa se malo veselilo. Miešano raspoloženje svuda, a ja bijah u strahu jer oni rusi imaše mnogo toga protiv mene (opet, neke stvari ne bih htio da navodim u dnevniku). I kako bijah alkemičar, istikntivno predosietih kada dobih piće pred svoj stol od rusa da isto bijaše otrov! Nijesam ga popio, ali paranoičan nastavih ih držati na oku. Ona glinena pločica što bieše prodana na aukciji, i to nikom drugome nego tim istim rusima (koji su, usput budi rečeno, imali svo blago ovoga svieta i kupiše gotovo sve što je bilo na aukciji). A na toj pločici biaše zapis, na nekome drevnome pismu, koje ja, uz pomoć žandara i još par ljudi koje upiznah u kockarnici, pokušasmo odgonetnuti. 

Ona britanska gospojica nakon nekog vremena bieše ubijena, i to od onoga rusa što me nazvao varalicom! I žena ležaše u sali sva krvava, i kaos nastade svuda oko nas, i taman kada bivasmo u žaru svađe, eto nje, ustala se kao Lazar iz groba i stala pred nas, nazdravljajući Kruni. Nevjerica i zaprepaštenje zavladaše u trenu.

Ostatak večeri može se opisati kao finska sauna, samo što mi bijasmo svi u odijelima. Vrući i netrepeljivi odnosi svuda oko mene, sa kože ti se ciedi znoj ne od vrućine, već od napetosti. Na kraju onaj gospodin, ukrajinac biaše, kako kasnije saznah, ubi one ruse što radiše nered, pa pobježe. Na kraju večeri bijahu mrtvi razbojnik, dvoje rusa, žandar i jedan svećenik što je u pola noći došao u kockarnicu (što li samo jedan svećenik ima da radi u kockarnici?!). I eto, završi večer, a ja se vratih natrag u Zagreb. Tko zna kada će se za ovo saznati u javnosti, te što će ista reći. Ja, Arni Bjornsson, osobno se nadam da će se barem među nama što bijasmo tamo prisutni sklopiti dogovor i stvari da će se razriešiti…”

Novi steampunk Larp Sven najavljuje za četvrti mjesec!

2 thoughts on ““I kartah i gubih, ali zabavljah se uz društvo koje je voljelo priču i voljelo igru…”

Odgovori

