Iron Age – p&p igra hrvatskog larpera

Među larperima se već neko vrijeme šuška o sasvim novoj p&p igri koja se već nekoliko godina razvija u Hrvatskoj. Za Larp Hrvatsku, po prvi put službeno, o Iron Ageu govori sam tvorac – Stjepan Levačić.

Petra: Stjepane, hvala ti što si nam odlučio predstaviti svoju igru! Odmah na početku, što je Iron Age i po čemu je on drugačiji od svih ostalih p&p igara?

Stjepan: Hvala na pozivu na intervju! Dakle, Iron Age je igra koja funkcionira na sličan način kao i Dungeons & Dragons, Warhammer FRP, GURPS itd., no jedinstvena je po tome što koristi okrenuti d20 sistem razvijen specifično za potrebe igre. Kocke su podijeljene po namjeni, tako da npr.  d20 služi za testiranje vještina, napada i slično, d12 za testove težine magije te kod psihičkih poremečaja, d10 koristi za određivanje nanesene štete…

P: Zašto si, unatoč velikoj ponudi takvih igara, odlučio napraviti jednu posve novu?

S: Želio sam razviti sistem koji bi meni kao igraču koji 12 godina igra RPG-ove pružio najveći užitak. Sistem je počeo svoj život prije dvije godine u vrlo kompleksnom obliku, no kad sam razmislio o utjecaju pojedinih pravila na igru odlučio sam ih pojednostaviti  na način da još uvijek omogućuju mnoštvo opcija bez da dodatno kompliciraju i usporavaju igru. Sistem također sadrži mnoštvo dodatnih pravila koja omogućuju viši stupanj realnosti onima kojima je to potrebno za potpuno iskustvo.

P: Opiši nam setting Iron Agea.

S: Svijet se bazira na Zemlji u 1. st. pr. Kr. Core book se uglavnom bazira na prostor današnje Europe, dok ukratko predstavlja mogućnosti za istočnije narode (o kojima će biti više riječ u nekoj od sljedećih knjiga ukoliko projekt uspije). Da se vratim na sam setting. Većina Europe je pod upravom moćnog Rimskog carstva koje je u konstantnom ratu s okolnim narodima. To je vrijeme kad većina keltskih plemena služi Carstvu, bilo plaćanjem novčane obveze ili pak služenjem u rimskoj vojsci kao pomoćne jedinice ili legionari. Uz realističnu pozadinu stvorenu na temelju povijesne pozadine, Iron Age sadrži veliku količinu mitoloških/fantasy elemenata. Vilenjaci i feyevi naseljuju šume, no rijetko stupaju u kontakt sa ljudima s obzirom da su osjetljivi na željezo. Za razliku od vilenjaka koji su smrtni, feyevi ne stare iako je moguće uništiti njihov smrtni oblik. Feyevi su vezani uz određen element tako da su primjerice Nimfe, Riječne vile, Gospe od jezera stvorene od vode, Salamanderi od vatre, Gnomovi od zemlje itd.  Patuljci naseljuju prostore duboko u planinama gdje žive od rata sa zmajevima koji su poharali većinu njihovih površinskih riznica i utvrda.

Kao što sam ranije spomenuo svijet prati stvarne događaje i obilježja 1. St. pr. Kr. No ima mnoštvo elemenata koje nije moguće potvrditi znanstvenim metodama, tako da sjevernjake možemo podijeliti u tri veće cjeline: Midgardžane te Vaniare i Aesire koje su u srednjem vijeku počeli štovati kao bogove.

Uz materijalni svijet sistem će omogućiti igračima da napuste tijelo te uđu u astralni svijet. Kao i fizički svijet i astralni svijet je pun različitih opasnosti od demona do različitih elementala i sl. Posebno vješt lik će primjerice biti u stanju ući u astralni svijet te u njega uvući neprijateljskog ratnika (koji spava). Iako bi u budnom stanju sa nevjerojatnom lakoćom uništio okultista, u astralu su važnije mentalne karakteristike lika što mu daje prednost nad ratnikom. U astralu korištenje magije kao takve nije moguće, iako lik snagom svoje volje može stvoriti vizualno slične efekte.

P:  Kako  si zamislio kreaciju lika i koje sve mogućnosti igrači imaju pri njihovom razvoju?

S: Pravila omogućuju maksimalno definiranje lika, no istovremeno su dovoljno jednostavna da ne oduzimaju puno vremena. Core book sadrži opise sedam različitih rasa (Human/Continental, Dwarf, Feykin/ Elf, Fey/ Nymph, itd. ) do dvadeset potpuno ilustriranih pozadina za svaku rasu koje osiguravaju raznolikost među likovima (Wyrm hunter, Druid’s apprentice, Warrior clan,itd.) te mnoštvo Traitova koji omogućuju da dodatno prilagodite lika svojim željama i potrebama. Oni mogu dati određeni bonus na primarne karakteristike, omogaćuju podrase (Vampire, Raherryn-incarnated Guardian/arch-angel, itd.) ili pak omogućuju sposobnosti specifične za pojedine rase (Songweaver, Dwarven fighter, Elven archer itd.).

Sam sistem daje dvije opcije: omogućuje da koristite pozadine likova kao bazu te kupujete dodatne sposobnosti i vještine putem bodova iskustva, dok vam sistem profesija u kojem lik napreduje kroz 5 nivoa omogućuje dublji ulazak u sam svijet.

P: Kako si zamislio magiju i razlikuje li se od drugih p&p igara?

S: Sistem magije je najsličniji onome iz Warhammer FRP sistema, koji me inspirirao. Naime bazira se na Radiance karakteristici, broj Radianca označuje broj d12 kocaka koji se koristi prilikom bacanja čini. Ukoliko je zbroj dobiven na kockama jednak ili veći od SD broja magije, magija je uspješno bačena. Radiance samog lika ne raste kroz igru po nivoima, već može biti povećana tek specifičnim Aptitudama (Daemonic pact etc.), dok je kroz igru moguće naći takozvane pojačivaće magije (prim. Čarobnjakov štap) koji dodaju određeni broj na Radiance dokle god osoba drži predmet u rukama. Većina rasa ima početni radiance 0 (ljudi, patuljci), dok rijetki imaju 1 (elfovi) ili još rijeđe 2 (feyevi), no početni radiance je moguće traitovima podići na 1 ili čak 2 što je maksimalno na početku.

Unatoč naizgled neograničenom ‘fondu’ magija bacanje čini je ograničeno kao i sve druge aktivnosti količinom Stamine koju vaš lik posjeduje.

I na kraju opasnosti od samog bacanja čini koji variraju od privlačenja pažnje kreatura s eterične ravni do drhtanja u ekstazi od sile koja prolazi kroz tijelo lika ovisno o samom tipu magije koji se koristi.

P: Ono što je također zanimljivo jest Mass combat sistem -igrači će moći upravljati vojskama i voditi bitke. Kako si to zamislio?

S: Sistem je prvenstveno zamišljen da bude fokusiran na samog lika, tj nekolicinu likova koji čine družinu no iz iskustva znam kako se duge kampanje često prometnu u borbu za prevlast nad većom regijom i sl. Kako bi se takve borbe što brže i jednostavnije riješile razvio sam Mass combat sistem. Ukratko, svaka jedinica ima Attack, Defense, Moral i Manpower. Ovisno o karakteristikama većine vojnika u nekoj jedinici i posebnim čimbenicima (tip oružja, oklopa, terenu, zidovima, vodstvu zapovjednika, taktičkom znanju zapovjednika…) te karakteristike se mijenjaju.

P:Sad kada smo ukratko predstavili Iron Age, reci nam kako trenutačno stoji igra?

S: Nakon gotovo dvije godine projekt je gotovo završen, još je samo preostalo redizajniranje pozadine, zamijena  pojedinih ilustracija, dovršavanje lektoriranja samog djela te najzad završno brušenje i balansiranje pojedinih elemenata igre. Možete računati da će sve biti završeno najkasnije za 2 mj.

P: Neke od ilustracija moguće je vidjeti u ovom intervjuu. Predstavi nam njihove autore!

S: Ilustracije su radili talentirani mladi umjetnici Ivan Miletić, Tijana Migić, Karlo Mikić, Anamarija Sauerbrun, Jelena Copak te na kraju Ive Svorcina autor nevjerojatne naslovnice.

P: Kada ćemo moći kupiti pravila i početi igrati Iron Age?

S: Iako se projekt kao takav završava, kako bi financirao tiskanje, kupnju ISBN-a ..i sl. potrebna su mi određena sredstva, zato sam odlučio pokrenuti projekt na Indiegogo-u web servisu za sakupljanje novčanih sredstava za razne projekte. Ukoliko vam se sviđa projekt i rado bi ga vidjeli ostvarenog, poduprite nas na Indiegogo-u. Zauzvrat ćete dobiti neke pogodnosti i proizvode koje neće biti moguće dobiti nakon izdavanja same knjige.

Također, ukoliko ne možete priuštiti novčanu podršku, možete pomoći tako da podijelite link projekta preko maila, društvenih mreža (Facebook, Twitter, Google+…), blogova, foruma i sl.

Svaka pomoć je dobrodošla, sudbina ovog projekta ovisi o vama!

P: Gdje sve možemo pronaći informacije o Iron Ageu?

S: Trenutačno imamo stranicu na Facebooku: www.facebook.com/IronAgeFRP, dok je internetska stranica još uvijek u izradi.

Dragi Stjepane, sretno s projektom i nadam se da će ti uspjeti! Dragi čitatelji, slobodno postavite pitanja ako ih imate u komentarima, sigurna sam da će Stjepan rado odgovoriti na njih!

Petra

4 thoughts on “Iron Age – p&p igra hrvatskog larpera

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s