Larp u Turskoj

Nakon Bugarske, Srbije, Hrvatske i Mađarske okrećemo se zemlji koja nam je svima zajednička, čije ime u našoj kolektivnoj povjesti (a i sadašnjosti ako ste čuli za Sulejmana ili Fatmagul) pobuđuje strah i jezu… riječ je o: Turskoj!

Intervjuirali smo Alpaya Görgülüa iz grupe “LARP Turkiye” (što znači ime vjerojatno pogađate :D). Čovjek je jako ambiciozan i preuzeo je ogroman posao na svoja leđa: želi pokrenuti larp u Turskoj. Grabi naprijed velikim koracima i vjerujem da možemo očekivati, doduše kroz par godina, i Tursku na larp sceni.

I da dalje ne dužim, ‘ajmo vidjeti što nam Alpay ima za reći.

AlpayBliss: Koliko dugo se larp igra u Turskoj?

Alpay: “LARP Turkiye” je nova grupa nastala u travnju kad sam odlučio pokrenuti u Turskoj larp, strast koju imam još od djetinjstva (rođen sam i odrastao u Italiji gdje sam igrao i organizirao manje-više 20 godina). Zadnjih 11 godina živim u Turskoj i stalno sam imao želju zaigrati larp ovdje zbog ogromnog potencijala, ali do ove godine nisam imao hrabrosti išta pokretati. Trenutno smo još uvijek u fazi organizacije i još se nije održao niti jedan događaj. Melis Taze mi pomaže da naučimo igrače što je larp, kako kostimi trebaju izgledati, kakva oružja se smiju koristiti i kako ih napraviti jer nismo u mogućnosti potrošiti previše novaca da bi naručili s interneta. Trenutno se u našoj grupi nalazi 200-tinjak osoba, ali mislim da će se prvi događaj održati sa samo 20-25 njih dok se ne uhodamo. Krajem prosinca planiramo održati prvi događaj, gozbu koja će biti smještena u lokalnoj taverni, ali prije toga planiram osobno voditi radionicu na kojoj ću pokazati oružja i kako ih izraditi.

Bliss: Kako se larp u Turskoj razvijao?

Aplay: Kao što sam već ranije spomenuo, larp u Turskoj je potpuno nova stvar, čuli su za naziv larp, ali nitko zapravo nikad nije bio na iti jednom larpu. Tu i tamo bi organizirali kratke “larp” događaje na faksu i slično, ali bez kostima i bili bi u potpunosti bazirani na D&D klasičnom FRP settingu (sjedili bi oko stola i samo pričali), a mi znamo da to nije larp. Zato započinjem sve od nule: priču, scenarije, NPCe, karte teritorija itd.

larperi turskaBliss: Koliko ima larpera u Turskoj?

Alpay: Trenutno ima oko 200 ljudi, od 18 do 35 godina, uglavnom su to studenti, ali ima i maloljetnika koji smiju sudjelovati isključivo uz pisani pristanak roditelja. Vjerujem da će brojke rasti nakon što krenemo na prve avanture. Većinom su iz Istanbula, grada iz kojeg sam krenuo, ali ima ljudi i iz drugih gradova pa tamo kasnije planiram otvoriti podružnice. “LARP Turkiye” je ime koje sam odabrao za grupu jer planiram umješati cijelu državu u to. Igrači su većinom cosplayeri, imao sam priliku prethodno ih upoznati i tako pokrenuti ovaj projekt. U muško-ženskom omjeru rekao bih rekao da je 60% – 40% u korist cura.

Bliss: Imate li puno klanova i grupa, kakva je ingame priča?

Alpay: Što se tiče priče, imam veze u talijanskoj grupi Guerre del Caos i odlučio sam stvoriti svijet koji je povezan s njima u nekom pogledu jer kasnije planiram s njima organizirati međunarodne događaje. U tu svrhu sam stvorio zemlju koja graniči s njihovom. Trenutno u igri nitko nezna da se s druge strane planine nalazi još jedna zemlja. U našem svijetu, postojalo je veliko carstvo koje je bilo podijeljeno u 7 kuća kako bi se njime bolje upravljalo (što je zapravo jako slično povijesnim činjenicama) i kada je vojska Kaosa počela nadirati sa sjevera, car je podigao veliku vojsku kako bi obranio zemlju. Nažalost, car je nestao bez traga tokom tog rata, a kuće su se okrenule ka međusobnim konfliktima kako bi pokušale obustaviti najezdu Kaosa i kako bi zauzele što bolju poziciju unutar samog Carstva. Careva kćer je odlučila pokrenuti potragu za svojim ocem, ali izdaja je u tom trenutku pokazala svoje ružno lice i njen savjetnik ju je oteo i preuzeo upravu nad zemljom. Nitko nezna da zapravo on stoji iza njenog nestanka, to će se dalje razvijati u igri.

Trenutno nemamo klanova ili grupa, vjerujem da će se početi formirati kad igra krene, ali zapravo planiram napraviti gilde koje će biti bazirane na zanimanjima likova.
turska larperi 2Kao što sam rekao, u igri postoji 7 kuća, to znači da se koristi 7 različitih lokacija za naše avanture. Imat ćemo 3 vrste događaja: 

  1. Igrat ćemo jednom tjedno na nekom javnom mjestu, kavana ili pub, likovi se nađu ingame u nekakvoj taverni i raspravljaju o tome što se dogodilo i što bi trebalo napraviti, uglavnom samo RP.
  2. Jednom mjesečno ćemo igrati vani na otvorenom, livade, šume, planine itd, što god se odluči u taverni će se ovdje prenijeti na teren – napokon pravi larp.
  3. Višednevne (međunarodne) događaje ćemo organizirati jednom ili dva puta godišnje, ako bude moguće njih ćemo organizirati s talijanskom grupom i nadam se s grupama s Balkana. Sudjelovanje na Drachenfestu i engleskim larpovima mi je isto jedan od planova.

Bliss: Kakva su vam pravila, koristite li nečija ili ste napravili svoja?

Alpay: S obzirom na to da je ovo prvi put da se održava pravi larpu Turskoj stvaram vlastita, a kao bazu koristim stara “Lorien Trust” pravila i “Certamen” koje je prije mnogo godina napravio prijatelj Talijan Dario Cherubino.
Trenutno prevodim i ispravljam ta pravila kako bi bila što jednostavnija i što bolje prilagođena nama.

Bliss: Što sve obuhvaća “LARP Turkiye”?

Alpay: Kao što sam već ranije spomenuo, ovo će biti prvi pravi larp u Turskoj, pa sam odlučio krenuti od klasičnog/fantasy settinga, ali “LARP Turkiye” je ime udruge koju stvaram jer uz klasični larp ona obuhvaća sve oblike, cyberpunk, post-apocalypse itd… što želim reći je da će svi žanrovi larpa biti obuhvačeni kako budu nastajali.

Bliss: Kako je došlo do pokretanja larpa i kako ga planiraš promovirati?

Alpay: Za početak, u travnju sam sudjelovao u “Zombi šetnji Istanbulom” manifestaciji i tada mi je palo na pamet da bih mogao napraviti ovu grupu. Onda sam organizirao “Dan srednjeg vijeka i Međuzemlja” također u Istanbulu i to u svibnju iste godine, s prijeteljem sam organizirao dvoboj (inače sam učitelj povijesne borbe već 15 godina) i dosta ljudi se zainteresiralo za mačeve i općenito borbu, tada sam prvi put predložio larp (naravno, objasnio sam im da larp (oružje nije pravo) i onda jednog dana sam ima 80 ljudi u grupi.

Planiram surađivati s fakultetima i srednjim školama, ali također i s drugim organizacijama kao npr. kazalištima i slično. Cilj mi je što više proširiti larp po Turskoj. Nažalost krajem svibnja sam izgubio majku pa mi je napredak po pitanju larpa bio sporiji nego što sam očekivao, ali sad pomalo opet ubrzavamo korak, evo baš sljedeći tjedan tokom premijere Hobbita imat ćemo štand za promociju larpa u kinu.

Nadam se da moj engleski nije bio prestrašan i da se makar nešto razumjelo, nisam ga vježbao… pa valjda 10 godina. ^__^

Bliss: pa ajde, nije baš TOLIKO strašno bilo  ;)

Hvala Alpayu na razgovoru! Želimo mu svu sreću na njegovom putovanju u stvaranju larp scene u Turskoj!

3 thoughts on “Larp u Turskoj

Odgovori

